Σάββατο, 7 Απριλίου 2012

Και μόνο η ρητορική, κα¬τάληξη γλωσσικής ευφυΐας, πασχίζει να περικαλύψει τα προσχήματα ωραιοποιώντας τα αναμενόμενα.

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος, που έχει αποφασίσει να επικεντρώσει την προεκλογική στρατηγική του ΠΑΣΟΚ γύρω από την τηλεόραση και το διαδίκτυο, ασχολείται τις περισσότερες ώρες τόσο με την εκπόνηση της εκλογικής στρατηγικής όσο και με τον έλεγχο των ψηφοδελτίων, βολιδοσκοπώντας ο ίδιος προσωπικά κοινωνικά στελέχη προκειμένου να ενισχυθεί η εικόνα του κόμματος.

Το δόγμα «πάθαμε, μάθαμε, είδαμε το φως το αληθινό και του λοιπού θα λέμε μόνο την αλήθεια» αναμένεται να κυριαρχήσει στην προεκλογική ρητορική του Βενιζέλου, μπας και «τσιμπήσουν» και επανακάμψουν κάποιοι ψηφοφόροι…

Οι διαφοροποιήσεις πολλών στελεχών στην κυβερνητική τριετία, η μαζική αποχώρηση συνδικαλιστικών στελεχών και οι συνεχείς δηλώσεις εν ενεργεία βουλευτών ότι τερματίζουν τον πολιτικό τους βίο πρέπει, σύμφωνα με συνεργάτες του νέου προέδρου, να αντισταθμιστούν με την παρουσίαση δυνατών ψηφοδελτίων. Ψηφοδέλτια ικανά να στηρίξουν το σύνθημα «αρχίζουμε» που επιχειρεί ο Ευάγγελος Βενιζέλος, προσπαθώντας να αμβλύνει το πρόσφατο κυβερνητικό παρελθόν του κόμματος.

Για να ενοποιήσει τον πολιτικό λόγο των στελεχών του κόμματος ο νέος πρόεδρος αποφάσισε την καθημερινή εκπόνηση «non paper», κειμένων δηλαδή που θα αποτυπώνουν τη γραμμή και τις επιδιώξεις του κόμματος, ώστε να μην αυτοσχεδιάζει ο καθείς, ανάλογα με την προσωπική του γραμμή.

Μάλιστα τις τελευταίες ημέρες ενεργοποιήθηκε και ο «βασικός σχολιασμός» επικαιρότητας, που είχε θεσμοθετηθεί επί Παπανδρέου και αφορά τις θέσεις του κόμματος στα θέματα της καθημερινής επικαιρότητας, προκειμένου να υπάρχει ένας «μπούσουλας» για τα στελέχη και τους υποψήφιους βουλευτές. Ειδικά γι’ αυτές τις μέρες, ώς την προκήρυξη των εκλογών δηλαδή, ο «μπούσουλας» είναι απαραίτητος, αφού είναι φανερό ότι οι νυν βουλευτές και επίδοξοι υποψήφιοι συνωθούνται σε κανάλια και ραδιόφωνα προκειμένου να μας θυμίσουν την παρουσία τους, πριν τεθούν σε εφαρμογή οι προβλέψεις του νόμου που επιβάλλει δύο εμφανίσεις ανά μέσο.

Το ερώτημα είναι πώς θα μπορέσει να εντάξει σ’ αυτόν τις προσωπικές στρατηγικές των κορυφαίων και τη λυσσαλέα μάχη που δίνουν για την πολιτική τους επιβίωση και το πλασάρισμά τους στις πρώτες θέσεις των ψηφοδελτίων.